Ihmisiä, joita olen tavannut:
- Cat ja Lyndon, kanadalainen bilehenkinen, urheilupiireissä toisensa tavannut (Cat futis, Lyndon yleisurheilu) pariskunta, joka lähti rohkeasti meidän kanssa pelaamaan frisbee-golfia ja jonka norjalaisempi osapuoli oli insinööriksi valmistuttuaan pelannut vuoden pokeria ammatikseen
- Paljon iloisia ja bilehenkisiä backpackääjiä - pääasiassa saksalaisia
- Todella epäpalveluhenkisen hostellin pitäjän, joka todella töykästi hääti meidät hostellin alueelta check-outin jälkeen, tarjoamatta mitän late check-out-maksua - vaikka oltiin tavallaan Lyndonin ja Catin vieraita. Seisoi kädet puuskassa tien veiressä, kunnes oltiin ajettu pois.
- Greymouthista tuttu pariskunta ensin sattumalta Milford Soundin hostellin aulassa ja sitten tien varressa Te Anau:ssa (200 km eteelään MS:stä) odottamassa kyytiä Dunediniin, eli juuri sinne, minne mekin olimme menossaa. Mentiin sitten lopulta samaan hostelliinkin, Jenny's Backpackers
Kauniita asioita, joita olen kokenut:
- Queenstowni edustan järvimaisema mäen päältä
- Aamulla yllättäen lumihuippuiset vuoret
- Meininki paikallisessa Buffalo-yökerhossa puolenyön aikaan
- Musiikki ja meininki n. klo 2-3 pienemmässä sivukujapubissa, jossa soitettiin lähinnä drum n' bassia ja dubsteppiä..
- Shotover Canyon Swing x2
- Fergburgerin Big Al -hampurilainen
- Perjantaiaamuna yllättäen lumen peittämät vuorten huiput
Pelejä, joita olen pelannut:
- Frisbee golfia
- Bilistä
Asioita, joita olen oivaltanut/oppinut:
- Että polvi voi jumiintua rampautumiseen asti alamäestä, vaikkei se itse mäen aikana tunnu juuri missään ja vaikka sitä miten varoo
Muuta outoa:
- Big Alin jälkeen ei tullut nälkä yli 7 tuntiin! Yleensä tulee aina viim. 3-4 h kuluttua - yleensä sitä varmemmin, mitä enemmän syö. Enkä es ollut aterian jälkeen kovin ähky. Jätskikin ois menny viel.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti